Starbucks, waar je ook komt, je kan er niet naast kijken. Net zoals Mc Donalds is deze koffiegigant niet meer uit het straatbeeld weg te denken. In 2018 waren er al 28 000 Starbucksbars in 67 landen en er komen elke dag bij. Terzake docu werpt een onthullende blik achter de schermen van deze multinational. Starbucks is opgericht in de jaren 60 vanuit een hippiegedachte, maar is intussen uitgegroeid tot een van de belangrijkste symbolen van de massaconsumptie. Beroemd of voor sommigen berucht voor z'n koffie biedt het nu ook een waaier aan andere frappuccino's en dergelijke aan. Een 'guilty pleasure' voor velen, maar een ongezonde suikerbom volgens deskundigen. En voor al die brouwsels moet het personeel keihard werken, niet altijd in overeenstemming met het vriendelijke imago waar Starbucks ons in wil laten geloven. En ook hun fairtradeverhaal komt meer en meer onder druk te staan. 'Een eerlijke prijs voor de koffieboeren', de makers zoeken het uit. Net zoals het belastingschandaal waar het bedrijf mee geconfronteerd wordt in verschillende landen. Een film van Luc Hermann en Gilles Bovon.
Starbucks Unfiltered is uitgezonden door Canvas op maandag 22 april 2019 om 20:06 uur.